PEYNIRLI GONDOL KABAK

Author: Hande Vural Saracaj // Category: ,

Etli dolmalara daha hafif ve lezzetli kisacasi SIKI bir rakip!

Malzemeler

* 1 kg kabak
* 1 su bardagi beyaz peynir
* Istege bagli 60-70 gr salam
* dere otu
* kasar peyniri
Besamel sosu icin:
* 1 yemek kasigi tere yagi
* 1 yemek kasigi un
* 1 su bardagi sut
* tuz, karabiber

Hazirlanisi

Kabaklarimizi soyup (her ne kadar italyanlar kabaklari soymadan pisirsede ben her zaman soyuyorum) uzerlerinden yatay sekilde ince bir parcayi kesip gondol sekli verelim ve iclerini iyice kabak oyucu veya cay kasigi ile oyalim. Kaynar suda 13-15 dakika haslayalim. Dikat, fazla haslanirsa sudan alip borcama yerlestirene kadar paramparca olur.

Bir tabakta peyaz peyniri ezip icine ince kiyilmis dere otu ekleyip karistiralim. Ben markette dereotu bulamayinca tadi yavan olmasin diye biraz salam rendeledim. Cok yakisti. Bir dahaki sefere dereotu olsada olmasada yine koyacagim.

Kucuk bir tencerede, tereyag ile unu pembelesinceye kadar kavurup azar azar sutu ekleyelim. Kivami koyulasinca cok az tuz ve bol karabiber serpelim.. Altini kapatalim.

Haslanan kabaklari bir borcama alip iclerine peynirli harcimizi dokelim. Uzerlerine icine de girmesini saglayarak besamel sosu gezdirelim. Rendelenmis kasarla ortup 200 derece firinda, kasarlar eriyip kizarincaya kadar pisirelim ve biraz dinlendirdikten sonra masadakilerin miirildana mirildana yemelerini seyredebiliriz:)

Unutmadan, kabagi oyduktan sonra icinden cikanlari atmaya kiyamadim. Daha sonra mucverde veya herhangi basa bi tarifte kullamak uzere havasi alimis posette buzluga kaldirdim. Bu buzluktakiler umulmadik zamanda hizir gibi yetisiyorlar yardima:)

0 Responses to "PEYNIRLI GONDOL KABAK"

Yorum Gönder