ISPANAKLI HINDI SARMA

Author: Hande Vural Saracaj // Category: , ,

Ispanakli hindi veya tavuk sarma aslinda Turk mutfaginda da var, ben gecenlerde misafirlerime yaparken ispanakli harc gozume az gorundu ve icine biraz bulgur ekleyerek yaptim. Gercekten cok lezzetli oldu. Yaptigim haliyle yaziyorum;

Malzemeler (4 kisilik)

* 4 adet hindi gogus fileto
* 500 gr ispanak
* 1 kahve fincani pilavlik bulgur
* 1 adet domates
* 1 adet kuru sogan
* karabibier, tuz
* 1 su bardagi rende kasar peyniri
* galete unu
* kizartmak icin sivi yag

Hazirlanisi

Hindi gogusleri doverek iyice inceltelim. Harci hazirlamak icin, ince dogranmis sogani sivi yagda kavurup pembelesince icine ispanagi ve domates rendesini de ekleyip pisirelim. Piserken icine bulguru da ekleyip hafif haif su ilave ederek ara sira karistiralim. Bulgurlar sisince tuz ve karabiber ekleyip altini kapatalim.

Bu harc ilininca incelttigimiz etlerin uzerine 1-1,5 kasik kadar sivayip uzerini kasar rendesiyle ortelim ve rulo yapalim. Rulonun acilmasini onlemek icin kurdan saplayalim.

Sarmalarimizi galeta ununa iyice bulayip her tarafini yagda iyice kizartalim. Ben galeta ununa bulamak icin agir olmasin diye yumurta koymadim. Etin kendi islakligi yeterli oldu. Hem de daha hafif oldu. Firinda patates ile birlikte servis yapalim. Eger harcinizdan artarsa etin altina veya yanina ekleyebilirsiniz. Hem doyurucu hem de saglikli bir tabak... Afiyet olsun:)

0 Responses to "ISPANAKLI HINDI SARMA"

Yorum Gönder